Sklářská Cena Stanislava Libenského zná svého vítěze

Umělkyně Wai Tung Jocelyn Chan získávající první cenu za dílo The Melody (2024), zdroj: Prague Gallery of Czech GlassUmělkyně Wai Tung Jocelyn Chan získávající první cenu za dílo The Melody (2024), zdroj: Prague Gallery of Czech Glass
Wai Tung Jocelyn Chan, The Melody (2024), zdroj: Prague Gallery of Czech GlassWai Tung Jocelyn Chan, The Melody (2024), zdroj: Prague Gallery of Czech Glass
Akari Nishizawa, Frozen Raindrops (2024), zdroj: Prague Callery of Czech GlassAkari Nishizawa, Frozen Raindrops (2024), zdroj: Prague Callery of Czech Glass
Kata Czinege, Town Square (2024), zdroj: Prague Gallery of Czech GlassKata Czinege, Town Square (2024), zdroj: Prague Gallery of Czech Glass

Prestižní mezinárodní soutěž pro mladé skláře, Cena Stanislava Libenského, opět ocenila nejlepší talenty v oboru. Letos se titul vítěze ziskala japonská umělkyně Wai Tung Jocelyn Chan se svým dílem "The Melody". Slavnostní předávání cen se konalo v Clam-Gallasově paláci v Praze, kde se sešli významní představitelé sklářského světa a milovníci umění.

Cena Stanislava Libenského, pojmenovaná po legendárním českém skláři, si klade za cíl inspirovat mladé talenty a udržovat tak odkaz jeho inovativního přístupu ke sklu. Soutěž spojuje mladé skláře z různých zemí a vytváří prostor pro mezinárodní výměnu zkušeností. Letošní ročník opět potvrdil, že sklářské umění je živé a neustále se rozvíjí.

Porota byla letos obzvláště potěšena vysokou úrovní všech přihlášených prací. Nakonec však rozhodla, že si první místo zaslouží japonka Wai Tung Jocelyn Chan se svým dílem “The Melody”, které zaujalo originálním spojením hudby a skla. Na druhém místě se umístila Akari Nishizawa též z Japonska s prací “Frozen Raindrops”, která mistrně zachytila na zem dopadající kapky deště. Třetí místo obsadila Kata Czinege z Maďarska s dílem “Town Square”, které prostřednictvím jednoduchých tvarů vypráví složitý příběh socialistického urbanismu.

Cena Stanislava Libenského je nejen prestižní soutěží, ale také důležitou platformou pro mladé skláře, kteří chtějí navázat na bohatou tradici českého sklářství a zároveň přinést do tohoto oboru nové impulzy. Vítězné práce letošního ročníku jsou toho důkazem. Sklo se v rukou těchto mladých umělců stává nejen funkčním materiálem, ale také prostředkem k vyjádření emocí, myšlenek a životních zkušeností.

Autor: 
Karolína Hornychová - 4.12.2024