Na líci mince je citát „Chci tvořit jako hudebník“ a reliéf inspirovaný Kupkovými obrazy. Zcela zřetelně vystupují svislé obdélníky, které evokují klávesy piana z přelomového obrazu Klávesy piana. Jezero (1909). V tomto obraze se Kupka začal oprošťovat od světa viděné reality a nacházel svoje abstraktní výrazivo. Inspiroval se přitom poslechem barokní hudby Johanna Sebastiana Bacha.
Organické kruhové tvary, které vertikálními plány na minci pronikají, připomínají obrazy, jež sloužily jako přípravné studie pro nejdůležitější Kupkovu kompozici Amorfa. Dvoubarevná fuga (1912) - například obrazy Červené a modré kotouče a Newtonovy kotouče nebo Studie pro Amorfu, Dvoubarevnou fugu a pro Amorfu, Teplou chromatiku. Zároveň kompenetrující oblé linie připomínají obrazy Čáry, plochy, prostor. Pokus o hloubku I. a II.
Podíváme-li se na rub mince, je na něm vyražena podobizna slavného malíře, která je převzata zdochovaných autoportrétů, jako například Autoportrét s dýmkou (1910). Hlavu malíře obklopují opět vertikální plány, připomínající klávesy piana a obraz Nokturno (1910–1911). Způsob, kterým tvář umělce vystupuje z vertikál odpovídá obrazové kompozici Paní Kupková mezi vertikálami (1910–1911) z majetku Muzea moderního umění v New Yorku (MoMA). Vedle portrétu je vyražen citát „Nechci malovat hudbu“. Připomíná Kupkovo vymezení se vůči směru orfického kubismu, pod který jej zařazoval francouzský básník Guillaume Apollinaire.